Отговорности на търговеца
При съставяне на оферти, всеки търговец носи следните отговорности:
- Да създава оферти с ясно и точно съдържание, без подвеждаща информация за характеристиките на продуктите/услугите;
- Да предлага реални, съществуващи на склад стоки или изпълними към времето на офертата услуги;
- Да изпълнява своите поръчки коректно и в срок, без промяна на условията в движение;
- Да приема рекламации и да уважава желанието на клиента да върне стока в законоустановения срок от 14 дни;
- Да обезпечава техническата гаранция на стоките, когато такава е налична. При продажба на стоки от вторичен пазар или без гаранция, това трябва да е упоменато недвусмислено в офертата;
- Да не извършва търговска спекула със стоки и услуги от първа необходимост или такива, които са в критична нужда за обществото;
- Да задава реалистични цени, адекватни на пазара, без изкуствено създадени отстъпки.
Насоки за съставяне на оферти
Заглавието на офертата
Заглавието на офертата трябва да съдържа само наименованието на продукта или услугата, които се предлагат. Не трябва да съдържа цени или метрични и количествени характеристики.
Офертите с отстъпки имат срок на валидност, след който тяхната цена се връща обратно към регулярната пазарна стойност. Не е възможно системата автоматично да редактира заглавията на офертите и да коригира цени или други метрики в тях.
Описанието на офертата
Опитайте се да се придържате към кратки, но съдържателни описания. Напишете това, което на вас самите би ви било интересно и полезно да прочетете, без да се отегчавате. Ако се съмнявате дали трябва да включите нещо в описанието или не, по-добре го махнете.
Разделяйте съдържанието на тематично обособени и смислово свързани абзаци. Така ще направите вашата оферта по-лесна за четене.
Използвайте ключови думи, които най-добре прилягат на продукта/услугата. Гръмките слова, типични за телевизионните реклами, се възприемат от потребителите като опит изкуствено да се преувеличат качествата на продукта.
Бъдете коректни, не преувеличавайте, не подвеждайте потребителя с неистинна информация.
Снимки на офертата
Качете няколко от най-добри снимки, които имате за вашия продукт/услуга.
От снимките трябва да става ясно какво представлява продукта, как изглежда той. Ако предлагате услуги (например, салон за красота), може да качите снимки на салона, на ваши клиенти или на персонала в действие.
Не е добра идея да качвате снимки, които съдържат каквито и да е надписи. Същото важи и за снимки, които приличат на печатни брошури, имат изписани телефонни номера или други пояснения за продукта.
Вашата оферта ще бъде по-атрактивна, ако качите максимален брой изчистени снимки!
Цената на офертата
Най-важният показател на една оферта е цената. Колкото и атрактивна да изглежда една оферта, ако тя е надценена, успехът ѝ е подложен на съмнения.
Въведете реалистичната пазарна цена! Не поставяйте по-висока цена, за да изглежда намалението по-атрактивно! Имайте предвид, че всяка една оферта може да бъде докладвана за нередност от потребителите и това влияе на вашия рейтинг като търговец.